Met de brandaudit komt u snel te weten of uw onderneming voldoet aan de huidige wetten en normen op vlak van brandveiligheid en brandpreventie. Voor slechts € 250 toetsen we aan de hand van een rondgang en checklist af welke punten actie vereisen. De auditor legt de focus op vier belangrijke pijlers: interventie(middelen), signalisatie, procedures en algemene administratie.
De audit brandveiligheid is gebaseerd op de meest recente wetgeving en normering en bevat elementen die opgelegd worden door Assuralia, de Beroepsvereniging van de Verzekeringsondernemingen. De audit is geschikt voor bedrijven van 1 tot ±100 werknemers.
De audit brandveiligheid in een notendop
Duur: 1 à 3 uur (afhankelijk van de grootte van de onderneming)
Locatie: uw onderneming, gelegen in Vlaanderen of Brussel
Kostprijs: GRATIS (slechts € 250,00 indien er geen verdere samenwerking volgt)
Inhoud: rondgang + vragenlijst gebaseerd op de huidige wetgeving en normering.
Resultaat: actielijst met adviezen en duidelijke oplossingen
Ik wil een audit brandveiligheid
Zijn er voldoende blusmiddelen voorzien? Zijn de brandblussers wel geschikt voor de aanwezige risico’s? Wij bepalen samen de ideale indeling en samenstelling van de brandbestrijdingsmiddelen.
Vindt men de weg naar een buiten bij een stroomuitval? Staan alle beschermingsmiddelen correct aangegeven? We bekijken samen hoe de interne signalisatie op punt gezet kan worden.
Wie neemt welke verantwoordelijkheden bij noodsituaties? Is het personeel bekend met het alarmsignaal? We stellen samen een plan op om de nodige procedures in te voeren.
Werden de nodige analyses gemaakt? Beschikken alle installaties over de nodige attesten? Wij overlopen samen welke documenten en attesten verplicht voorhanden dienen te zijn.
Verloop van de audit brandveiligheid
Rondgang
Een expert in brandveiligheid komt ter plaatse op een door de klant gekozen tijdstip. Samen met een verantwoordelijke wordt er een rondgang in onderneming gedaan. Hierbij nemen we voornamelijk het praktische en structurele verhaal onder de loep. De verantwoordelijke toont alle compartimenten, nooduitgangen, blusmiddelen, objecten met verhoogd risico en dergelijke.
Vragenlijst
Na de rondgang overlopen we samen de vragenlijst. Deze behandelt meer het theoretische en administratieve aspect van brandpreventie bij bedrijven. Want naast het plaatsen van signalisatie en blusmiddelen is het ook belangrijk om de nodige procedures en documenten te bezitten. Zo wordt er bijvoorbeeld gevraagd naar het noodplan, organisatie van het brandbestrijdingsteam en dergelijke. De eventuele opmerkingen bij de rondgang worden mee in de vragenlijst verwerkt.
Overzicht en oplossingen
Op het einde van de vragenlijst worden de resultaten gebundeld en wordt de audit meteen overlopen. We bespreken de prioriteiten en de mogelijkheden om deze snel en efficiënt aan te pakken. Enerzijds overlopen we punten die door middel van eenvoudige ingrepen verholpen kunnen worden. Anderzijds krijgt de klant de mogelijkheid om vrijblijvend offertes te vragen voor zaken die men zelf niet kan of wil uitvoeren.
Actieplan
Na afloop wordt een document met een volledig overzicht met actieplan digitaal verstuurd naar de klant. Hierop staat alles wat er al dan niet ontbreekt om de onderneming volledig af te stemmen op de verschillende wetgevingen, normeringen én eisen van brandverzekeraars omtrent brandpreventie.
Dit actieplan is een dynamisch document dat door de klant eenvoudig bewerkt kan worden. Pakt de klant een werkpunt aan dan kan dit na uitvoering eenvoudig verwijderd worden uit de lijst. Op die manier behoudt men steeds het overzicht.
Gratis
Indien er een samenwerking (onderhouds- en dienstenovereenkomst, bestelling of opdracht) volgt binnen de 30 dagen na het afnemen en bespreken van deze brandaudit, voor een minimum bedrag van € 250, wordt de brandaudit niet gefactureerd. Volgt er geen samenwerking binnen de 30 dagen dan zal FirSaCo de audit aanrekenen.